Jak jsem jedla šneky (a jiné frankofilní útržky z mého života)

To už je dávno, když jsem tu psala o tom, že bych ráda ochutnala šneky - jakože hlemýždě, abysme si rozuměli - tu je ten sáhodlouhý článek o tom, jak dostat šneky z trávy na talíř. A stejně tak jako sáhodlouhé o tom bylo psaní, sáhodlouhá by byla i příprava. Takže když jsem v letáku z Lidlu hlemýždě po burgundsku našla, nebylo nic jednoduššího než si je koupit...


Můj muž mi zakázal o tom vůbec mluvit (stejně jako nesmím mluvit o finských flaeskesvaer - rozumějte škvařených vepřových kužích, které jsem v Lidlu kupovala, když měli skandinávský týden, a na kterých jsem si fakt pochutnala), všichni mi říkali, že se mnou šneky jíst nebudou a já jsem si zakázala hlemýždě vůbec představovat. Nad roštěnkou si přece taky nepředstavujeme krávu, že? Tam by nás to ani nenapadlo... tak proč v případě hlemýždě? :)

Koupila jsem je mražené, dvanáct kousků za osm pětek. Při surfování po internetu jsem usoudila, že je to docela dobrá cena, zvlášť vezmu-li v potaz čemu všemu jsem byla ušetřena, chtěla-li bych pokrm připravit od začátku až do konce sama. Stačilo dát je do trouby. Nechtěla jsem je snít naráz, takže jsem jich do malé zapékací mističky vysypané solí (aby z nich nevytékalo máslíčko) vyrovnala šest. Připravila jsem je podle návodu a servírovala je s francouzskou bagetkou. Nebudu k hlemýžďům přece jíst chleba! :)))

Jak to chutnalo? Česnekovo-bylinkovo-máslově... však v tom ono po burgundsku tkví. :D
Jak popsat chuť onoho kousku masa? Trochu jako kuřecí srdce. Maso. Údajně úžasně zdravé a výživově bohaté, chuťový orgazmus se však nedostavil.
Ale ulitky mají moc hezký. Takový pruhovaný. ;)

No, tak příště třeba žabí stehýnka! ;)
Jen co někdo zabije toho žabáka z televizní reklamy na francouzské speciality v Lidlu... :D



Ochutnávání krajových specialit přece k dovolené patří! A já tento týden dovolenou mám!

Krom hlemýždů a dijonské hořčice, chtěla jsem si dnes koupit ještě rillettes. Onehdá jsem se je poukoušela připravovat sama, ale asi to nebylo to pravé ořechové...
I jsem si je skoro koupila... ale nějak jsem nebyla schopná donést je k pokladně. To mám z toho, že si na nákup nikdy nevezmu nákupní košík! Prostě mi vypadly z ruky a střepy lítaly všude okolo! Ale pokladní s tím neměla žádný problém, ať se prý vůbec nestarám... :)
OK, o tu rozbitou sklenici se nestarám, ale potřebuju teď sehnat nové rillettes. Raději asi v jiném Lidlu! :D

A to nemluvím o tom, že ráno jsem upustila krabici z pizzou a ta se mi rozsypala na schodech, čímž pádem bylo půl oběda v háji, a do třetice jsem cestou z garáže rozsypala po silnici cherry rajčata, která jsem s Lidlu úspěšně zvládla donést k pokladně, ale z auta domů už ne... :D

Jinak si dovolenou užívám - však ani lepší počasí jsem si na koupání a slunění nemohla přát... ;)
Takže polehávám u vody a čtu si. Jak jsme byli minulý víkend v Praze, koupila jsem si v Luxoru v oddělení cizojazyčných knih francouzský překlad P.S. I love you - knihu jsem nikdy dříve nečetla, film jsem neviděla a ten příběh zaujal. A jak mě to zajímá, tak jsem konečně schopná číst francouzskou knihu, i když některým slovům nerozumím. Prostě si je domyslím a nebo je považuji za nedůležitá. Tohle je po Malém princi druhá, kterou (snad) dočtu... už jsem v půlce... :)

A co nevidět měly by mi dojít i knihy objednané z bookdepository.com. Sháníte-li nějaký cizojazyčný titul, doporučuji, vyjde to pravděpodobně levněji než v Luxoru nebo od jiného českého prodejce a narozdíl od jiných světových internetových obchodů poskytuje free shipping, takže se nemůže stát to, že za poštovné zaplatíte víc než za knihu samotnou (já mám objednané dvě knihy, za stovku obě!) a do konce května navíc i desetiprocentní slevu. Jen si před objednávkou ověřte, jaká cena je na bookdepository.co.uk. Jiná koncovka, jiná cena. Podmínky dodání stejné...
Minulý týden je odeslali, tak jsem zvědavá, jak dlouho budou ležet v poštovním celním skladu. Bože, díky za tu novelu zákona o DPH!!! :/

Tak asi tak. Mám se dobře. :)))

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka