Letní čtení

Čtení je prima. A došla jsem k závěru, že toho v létě přečte člověk (tedy alespoň já) víc, než v zimě, přestože by se mohlo zdát, že zima je jako dělaná na to sednout ke kamnům a číst si, jenže doma je furt co dělat. Takže vzít si knihu ven je ideální věc! A navíc je léto časem dovolených a krásných volných chvil ke čtení jako stvořených. Jen malé upozornění: svítí-li slunko, přibalte si i opalovací krém. Sama jsem si u čtení onehdá spálila břicho... :D

Ne každá kniha je však vhodná na léto. Obsahově se na léto hodní nenáročné čtení a formátově je ideální paperback, který je možné přibalit i té nejmenší taštičky. Takže Vieweghův deník jsem na chvíli odložila k ledu a zde je můj momentální výběr...

Jsou to všechno takové holčičí knížky, ve kterých se navíc odraží má touha po letní lásce nebo po tom zažít něco (s)nového... ;)

První slunečné dny jsme trávila na záhrádce s evitovkou O Eve a Adamovi, která mi přišla ze Slovenska jako milý dáreček z Evitapressu. Jde o výběr článku Evy Urbaníkové, které vycházely ve slovenském časopise Eva. Soubor těch článků dohromady tvoří něco jako životní manuál pro třicetileté... alespoň v tu chvílí mi to jako čerstvé třicátnici přišlo jako úžasná vzpruha! ;)
Se slovenštinou jsem pár stránek bojovala, ale pak už mi to vůbec nepřišlo. Evita je prostě skvělá!
A skvělá bude určitě i její Příliš osobní známost, která co nevidět vyjde a na kterou už se moc těším!

Po evitovce přišla na řadu znovu Anna Gavalda a její Báječný únik, tahle jediná nebyla v paperbackovém vydaní, ale byla tak útloučká, že jsem ji přečetla mnohem rychleji než ty čtyřsetstránkové paparbacky. Taková milá novelka o třech sourozencích a společném dni, který spolu konečně prožili. Ovšem doporučím od této autorky raději A taková to byla láska..., po které jsem opakovaně sáhla následně. Také útlý románek, ale nabitý silným příběhem. Tak trochu o tom, jací dokážou být muži...

Dovolenou jsem strávila s Holly, hrdinkou knihy PS: I love you (česky vyšlo pod názvem PS: Miluju tě - jak jinak? ;) ). Vybrala jsem si tu knihu náhodou v Luxoru, líbila se mi ta obálka a líbil se mi popis knihy samotné. Trošku smutná, krásná, vtipná, romantická... jednoduše skvělá! Možná znáte stejnojmenný film, Holly ve svých třiceti ztratí manžela, ovšem ten ji před svou smrtí stihne adresovat ještě deset dopisů, které Holly postupně otvírá a které ji mají směrovat k novému životu.
Do předposlední strany jsem čekala happy end, tentokrát jsem na něj skutečně měla chuť a náladu, ač běžně ty prvoplánové konce nemusím, ale Cecelia Ahern překvapila a Hollyin příběh se končí úplně jinak...
Nedělala bych to, nechtěla bych vidět film, který byl natočený podle knihy, kterou jsem dočetla a ze které jsem byla nadšená, kdyby ten film neměl tak úžasné hodnocení na csfd.cz - 78 %, 178. nejoblíbenější film. Zkoukla jsem ho a všem, kterým se také líbí, říkám: přečtěte si knihu! Na rozdíl od filmu je více komediální a příběh je mnohem propracovanější, jak už to knihy dovolují...

Konečně jsem zjistila, že umím číst knihy i francouzsky a že to vůbec není otravné v případě vydařeného titulu a z bookdepository.co.uk, kde cizojazyčné knihy vyjdou mnohem levněji než v Luxoru a zasílají je bez poštovného, jsem si následně objednala Les Petits Secrets D'Emma (česky vyšlo jako Dokážete udržet tajemství?), na kterou jsem četla jen samé kladné recenze. Zatím jsem na začáku, ale maximálně spokojená!

Když jsem viděla, co dokáže udělat film z úžasné knihy v případě PS: I love you, a poté, co jsem znovuobjevila Gavaldiny knihy jsem se rozhodla dát šanci knize Prostě spolu. Z filmu jsem zvlášť nadšená nebyla, ale kniha je kniha a Gavaldin rukopis je zárukou kvality, tak doufám, že se mi to potvrdí. Mám objednáno.
A chystám se objednat i další její knihu Člověk není nikdy úplně šťastný, ale to bude spíš kniha na deštivý podzim... ;)

Mé léto je a bude knižní. Ať je i to Vaše krásné!

Vaše knižní panna :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka