(ne)obyčejné #kamínky

Tenhle nápad s putovními #kamínky mě nadchnul! Pozvánku do facebookové skupiny, kde se nalezené a do světa vypuštěné #kamínky sdílejí, jsem dostala v době, kdy se v Česku začal pomalu, ale jistě šířit koronavirus; hned jsem první tři #kamínky namalovala, ale zrovna nebylo moc příležitostí, jak je do světa vyslat...

... ty nastaly až v době rozvolňování! A to už jsem na výletech do přírody začala i první #kamínky nacházet! 

Princip je jednoduchý. Malujete #kamínky, zanecháváte je na veřejně přístupných místech pro náhodné nálezce a sami se těšíte z (ne)čekaných nálezů. Na kamínek můžete narazit prakticky kdekoliv. Svůj první, ten fialový "all you need is LOVE <3", jsem nalezla na vyhlídce při turistické stezce. A svůj první do světa poslaný jsem položila na oranžovou poštovní schránku.

S přibývajícími nálezy jsem se pro myšlenku nadchla ještě víc. Jen po předchozí zkušenosti, jak těžké bylo zbavit se výtvorů, které jsem se snažila mít vymazlené, jsem se rozhodla pro to tvořit série podobných kamínků, abych s jejich vysláním do světa tolik neváhala...

Vzhledem k tomu, že #kamínky musí čelit i nepříznivým povětrnostním vlivům, je třeba volit voděodolné, ideálně akrylové barvy a obrázek včetně jeho označení ještě přelakovat. Označením myslím uvedení facebookové skupiny (bohužel ty se množí a neexistuje jen jediná, nejvíce členů má skupina s prostým názvem Kamínky, na kamínky z jiných skupin jsem vlastně ještě ani nikde nenarazila) a poštovního směrovacího čísla oblasti, odkud malovaný cestoval vyráží na své putování. 

Svoje malá dílka můžete před vypuštěním do světa na facebooku ve skupině sdílet. Za účelem pochlubení se či pro případné budoucí nálezce, aby si podle PSČ dohledali autora. 

Že jste někde venku našli "ten správný" kamínek, tedy putovní, poznáte tak, že je označen popiskem a právě tím poštovním směrovacím číslem. Podle poštovních směrovacích čísel si my autoři své #kamínky a jejich cesty dohledáváme. Jeden z těch mých už byl najit asi pětkrát!

Nalezené #kamínky fotím a sdílím do skupiny včetně na nich uvedeného PSČ, neboť autoři mají rádi zpětnou vazbu; že se kamínek našel, kde se našel, že potěšil, co s ním bude dál...

S nalezeným kamínkem totiž můžete následně naložit dle libosti: vzít ho na další výlet a dostát tak myšlence, že se jedná o #kamínky putovní, nebo si ho ponechat pro své potěšení. Přiznám se, že nález některých já sama vnímám symbolicky a zatím jsem se jich nedokázala vzdát, možná časem... občas mi chvilku trvá, než se vzdám i některých z těch, které jsem přímo za účelem vysláním do světa malovala... :)

Některé mé #kamínky jsou rychlovky, s některými jsem se malovala do detailu...

Kaštany JSOU dokonalé! Při jejich tvorbě bohužel došlo k ohrožení zakoupené předlohy... :D 

S Malým princem spokojená nejsem...

... pro Kaštany zatím hledám vhodné umístění, Malý princ zůstal v týdnu na jedné vyhlídkové věži a, přestože ho již pravděpodobně někdo našel, neboť záměrem není schovávat #kamínky na místa, kde je nikdo nenajde, ale právě naopak, o jeho osudu zatím informaci nemám. Je třeba s tím počítat; že kamínek najde někdo, kdo netuší, o co se jedná, kdo nemá facebook, nebo že ho najde malé dítko, které si ho schová mezi své soukromé poklady.

Však přesně to je pointa. Malovat pro radost. Svou i těch, kteří #kamínky později najdou! ;) 

Našli jste už také nějaký? Malujete? Nebo jsem Vás právě nalákala to zkusit?

Komentáře

  1. Jsou to krásné kousky. A myslím, že Malý princ se povedl.

    OdpovědětVymazat
  2. Ty van Goghovský jsou skvělý, snad je někde najdeme! :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka