Od ničeho nikam?

Deset nepřijatých hovorů jsem ignorovala přesně tři dny. Skutečnost, že si po dvou měsících vzpomněl, mě překvapila, docela rozhodila a hlavně oživila všechny staré známé emoce. Úplně všechny. Příjemné rozechvění v kombinaci s nemilým roztrpčením a zvědavost.

Nikdo v téhle naší hře nenechává ležet míčky na své straně hřiště. Pinkla jsem mu ho zpátky v podobě mírně jízlivé zprávy, která nezávazně přecházela do smířliva.

Pár dní nic, ale pak zavolal znovu. Vůbec se mi to nehodilo, tak jsem mu napsala, až zavolá později. Zavolal... byl prý ve městě, tak mě chtěl vidět... Zalichotilo mi, nakolik jsem nezapomenutelná (čti: jediná chudinka, co ho nezavrhla), a docela ráda jsem si vyslechla novinky z jeho života.

Něčemu věříš, něco se ti zdá divný, ale neřešíš to. Nevíš, co bude dál, prý zavolá za týden...

Haha. Za pár hodin jako bych se vrátila v čase a s telefonem u ucha se zavrtávám pod peřinu a poslouchám historky, lži i výčitky vůči mně. Haha. Míček vracím, letí Jiřina. Nehádáme se, nejsme na sebe zlí, já se bavím... vcelku... no prostě netrávím večer sama, ale s ním...

... a s paní, která záhy přichází! Slyším ji zcela zřetelně, Roman se nejprve odmlčí a pak kvapně loučí, leč telefon se mu nedaří zavěsit. A kdo jsem já, aby si to neposlechla?! :) Jsem v pohodě, Jiřiny neřeším, víc mi vadí lhaní a mlžení vůči mně, ale vím, že jiné to nebude. Paní oznámil, že právě mluvil se zedníkem... a "zedník" poslouchá, jak se paní vyptává na podrobnosti a jak on se rozčiluje, proč mu ten telefon nejde vypnout.

Volá znovu, když paní odejde. Vypráví o koleni v rekonvalescenci, o vlkovi a dál kecá... a že prý zavolá zase. O pár dní později další várka historek v podobném duchu i stejně ukončená. Přemýšlím, co tím sleduje; nechápu to o to víc, že se mi zdá být střízlivej a tuším nějaký promyšlený základ. Že by zase chtěl hlídat psa?

Nevím, pořád nevím, i když dnes už to specifikoval trochu víc. Prý jestli nechci přijet, že se půjdeme projít se psem... On o berlích a já s ním.

Zase mě to zaskočilo. Jsem připravená ho potkat a ustát to, udržet emoce na uzdě, nemít očekávání a případně nemít ještě větší očekávání?!

Zítra.

Čtvrté první rande?


P. S.: chtěla, moc jsem chtěla si objednat balíček... všechno, co se mi líbilo, však neposílají přes balíkovnu...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka