Joséphine a jiné francouzské holčičí komiksy

Poté, co jsem přečela dva výběry ze Snoopyho (a čekám na třetí) jsem se začala shánět po nějakém dalším komiksu. Rozhodně ne nic akčního. Lákal mě spíš nějaký holčičí, jakých jsem na francouzském Amazonu viděla spoustu... ovšem na českém trhu je to nedostatkové zboží! :/

Tu myšlenku na holčičí komiks jsem neopustila, ale nijak zvlášť po něm ani nepátrala... až náhodou jsem pak na bookdepository narazila na Joséphine.
Jako první mě zaujalo samotné jméno - Ona se jmenuje Josefína! Kolikrát jsem tohle jméno použila jako login na různých internetových stránkách... proč asi? ;) - zaujala mě i obálka a neméně i popis titulu:

Josefína je svobodná třicítka... :)))

Z pochopitelných důvodů mám slabost pro čtení o single třicátnicích... ;)
Našla jsem se v tom! V tom, jak se Josefína vrátila z dovolené, jak se po dovolené vrátila do práce, jak nemá nic na sebe, jak triumfálně nakupuje pro dva (to nepochopíte, když si nejdete koupit jednu porci lososa jako já onehdá - hned jsem si na Joséphine vzpomněla), jak Josefína vaří a vůbec... však jsem to říkala, že sama jsem Josefína. Teď se mi to potvrdilo!

Pokud by se Vám zachtělo malé ochutnávky, koukněte na google obrázky.
Tahle knížečka je první ze tří, které o Josefíně vyprávějí. Přestože (a nebo právě proto?) komiks v cizím jazkyce je o trošku náročnější na porozumnění než obsáhlá kniha, protože stojí na každém slovíčku, určitě bych chtěla další dva díly! Líbilo se mi to.
Josefínu napsala a nakreslila Pénélope Bagieu, které je také autorkou knihy a stejnojmenného ilustrovanému blogu Ma vie est tout à fait fascinante.

To je to jen jeden z mnoha frankofonních komiksových blogů, na které jsem narazila, které mě nadchly a které mám v rss čtečce. Následuje kratičký výběr...

  • pro ty úžasné rusé vlasy: Isabelle Follador (čtení obsáhlejší, občas mě nebaví se tím prolouskávat, ale ty vlasy! :D)




Každodenní výběr těch nejlepších frankofonních komiksových článků najdete na hellocoton.fr.

Jak vidíte, je jich mnoho! Trošku mě mrzí, že něco podobného není tak rozšířené i u nás. Nebo o tom jen nevím? Vy víte? :)
Kdybych uměla jen trochu kreslit, tak své storky začnu hned ztvárňovat... nebo cokoliv jiného. Je to úžasné...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka