(ne)vyfocená sobota

Slíbila jsem fotky ze sobotního výletu a i jsem se o ně snažila... takže můžete obdivovat tu úžasnou modrou barvu nebe...



... i barvu fasád...


... když z barevné fotky zrovna neudělám černobílou...


... ale jde do fotek dostat atmosféra sobotního výletu, volného dne, prvního, kdy se po zimě můžete jen tak courat bez bundy, protože sluníčko krásně hřeje, a k tomu pocit, že můžete všechno a nemusíte nic?


A asi jen ti všímavější si všimli nápisů v cizím jazyce, pocítil však někdo tu exotiku? Jasně, nebyla to taková ta exotika v pravém smyslu slova, ale všechno je jiné, i když jste jen pár kilometrů za hranicemi. Začíná to dopravními značkami a nápisy, které já mám potřebu si nahlas předčítat, abych jim snáz porozuměla; cizí řeč pak kolem sebe slyšíte, snažíte se porozumět a po chvíli i rozumíte... jen mluvit polsky teda zatím moc nedávám! Ale pobýt tam dýl, šlo by i to! A i to mě fascinuje!

Atmosféru tedy fotit neumím... a pak jsou tu další věci, které do objektivu dostat nejde!

Výhled na milované Krkonoše, které se z polské strany zdají jako úplně jiné hory, přestože je mám prochozené (jen loni jsem na těch vrškách byla třikrát!) a přestože jednotlivá místa poznávám; okoukané je mám jen z české strany a jen jejich západní část (i když mně se ty Hory asi ještě chvíli úplně neokoukají). Z Polska je krásně vidíte celé, včetně Sněžky a navíc teď jsou vrcholky ještě sněhově bílé! ♥ To panorama bych do snímku možná vecpala, ale nevyniklo by, nevypadalo by příliš majestátně a, kdybyste ho viděli jen na monitoru či dispeji, vůbec byste si proti těm horám nepřipadali maličcí, ani byste necítili ten kontrast toho, že se sice díváte na mrazivou krásu, ale je vám teplo a kolem vás se vše začíná zelenat! Takže jsem se o fotku ani nepokoušela a kochala jsem se.

Ale mám na fotce alespoň zasněžený ptyś...


... on se nám ten výlet malinko zvrhl z "poznávejme cizí kraj" v "seže...ochutnejme cizí kraj"! :)
A zase věc, kterou nelze zvěčnit a sdílet. Ptyś chuťově překvapil i mě, přestože jsem ho předtím neměla jen na obrázku, ale za vitrínou. Čekali byste šlehačku? Já taky! Ale on to byl takovej ten indiánkovej sníh a já byla ulepená vně i uvnitř, ale tak nějak mi to dělalo v kombinaci se vším dalším dobře.

A pak přišla ještě zapiekanka a sernik a domů jsem si musela nutně koupit michałki chałwowe a spoustu jiných dalších dobrot, které u nás nekoupíte! Twaróg wędzony, kiełbasa krakowska, kabanosy z łososia, ogórki kiszone a tak... :)

Polsko asi není úplně populární destinace, ale já tam chci zas. Na sobotní výlet do muzea karkonoskieho a na nákupy, na prodloužený víkend do Wrocławi a v létě zase k Baltu!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka