The Artist

V dvacátých letech minulého století končí éra němého filmu a v Hollywoodu se začínají natáčet zvukové filmy, což je jen jedna z první filmových revolucí. Časem se ke zvukům přidávají ještě barvy, film využívá nové a nové technologie a filmový průmysl vzkvétá dodnes. Čím víc , tím víc film? Už asi jen já jsem nikdy neviděla žádný 3D snímek...
Kdo by to čekal, že v roce 2012 bude mezi filmy s nejvíce nominacemi na Oskara černobílý film? Kdo by čekal, že bude ten film (téměř) němý? Ale v jednoduchosti je krása a i bez zvláštních efektů může vzniknout skvělý film!



Upoutávka je velmi lákavá. Nadchne Vás nápad, herecké výkony a hudební doprovod, takže jste zvědaví... radila bych však nemít přehnaná očekávání! Vzhledem k tomu, že je němý, nečekejte výrazně komplikovanou zápletku. Sto minut je na samotný příběh trochu moc i přes ty skvělé herecké výkony, hudbu a sem tam nějaký zvukový efekt, který překvapí.

Skalní filmoví fanoušci jistě ocení pohled do filmové minulosti, nadšence do psychologie zase zaujmou pocity hvězdy němého filmu v časech vzniku toho zvukového a milovníky zvířátek zase výkony Uggieho. Do čeho já že jsem nadšenec? Do romantiky! Asi právě v tom mě ten příběh trochu zklamal...
Ale jinak nápad úžasný, Jean Dujardin a Bérénice Bejo alias George Valentin a Peppy Miller skvělí a zpracování perfektní. Jen já jsem asi trochu moc rozmlsaná...

Příští týden jde film Michela Hazanaviciuse do českých kin a vzhledem k tomu, že je v první řadě o obrazu, velké plátno mu bude určitě slušet!

A hlavně se nemusíte bát toho, že půjdete na film v původním znění a nebudete mu rozumět! :D
Když pár těch anglických titulků ani nestihnete dočíst jako já, natož si je sami pro sebe přeložit, asi Vám nic zásadního z děje neunikne... :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka