Josku nebo termosku?

Ve třiceti letech zachutnalo mi kafe, zatím tedy jen mléčné a hodně oslazené ice coffee, které prodávají v krabičce nebo kelímku v každém supermarketu. Když si ho koupíte jednou dvakrát, nepřemýšlíte nad tím, ale když ho kupujete pravidelně, dojdete k závěru, že ta trocha mléka s cukrem a instantní kávou je docela drahá. I smíchala jsem jakýsi vzorek kávy z časopisu s horkou vodou, hnědou břečkou obarvila plnotučné mléko a osladila třtinovým cukrem...


Už Neruda řešil "kam s ním?"; asi neměl takovou šikovnou termosku jako já. Takovou reklamní víte? Je černá a a píše se na ni Shell Tellus, Shell Tonna, Shell Spirax nebo třeba Shell Omala. Kdybych ji nedostala, nikdy bych asi neměla potřebu si něco podobného pořídit; ale když ji mám, připadala jsem si ráno docela in, že si takhle jdu do práce se svou vlastní termoskou!

Mé další vyprávění s termoskou zdánlivě nesouvisí, chtěla jsem jen říct, že každý takovou termosku mít nemusí, ale každý by měl mít svého Josku! Jasně, že ten Váš se nemusí jmenovat Josef, může to být třeba Pišta Hufnágl... ;)

Jistě je důležité mít vlastní žití zabezpečené po materiální stránce, ale mnohem důležitější je ono "hlavně nesmí býti smutno, natož aby se brečelo," což Joska, Pišta či jiný (nerealistický) sen velmi příjemně podporuje. Představte si mlhavé ráno, jako bylo to dnešní. Termoska plná lahodné kávy mi ho jen malinko zpříjemnila, ovšem představa (náhodného) setkání s jedním milým klučíkem víc... :)

Může to být sen o tom mít vedle sebe báječného partnera, o domečku s velkými okny do zahrady namísto bytu v domě s nepříjemnými sousedy, o pracovním postu ve firmě se skvělým kolektivem, o dovolené na místě blízkému našemu srdci, o tom být zpěvačkou a předvést se světu nejen v pofiderní talentové soutěži, dobýt Hollywood nebo napsat knižní bestseller.

Já jsem věrná Joskovi... teda klučík se jmenuje Karlík, ale klidně může mít nazýván Josef IV. ;)
A ice coffee si příště můžu klidně nalít do nějaké petky! :)

A co Vy? Josku nebo termosku? :)))

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka