O kamenných obchodech s XXL módou a o tom, jak jsem si džíny stejně nekoupila

V létě jsem snila o šatičkách - o krásném kousku holčičího oblečení. Vcelku marně. Mám prsa, břicho i zadek, ale úplně špatně rozložené... objemově, nikoliv místně! :) Co mi vpředu přebývá, mi vzadu chybí. A problém je to nejen v případě letních šatů...

Vzpomněla jsem si na to, co říkala prodavačka v shopu, kam jsem si pro šatičky tehdy nakráčela, když jsem sháněla podzimní oživení mého šatníku a hlavně potřebné džíny. Krize se dotkla i oděvního průmyslu a šaty - ty ve větších velikostech, nositelné i ty pytlovité z umělých materiálů - nejsou. Během dvou nebo tří nákupů, které jsem absolvovala tentokrát, se mi to potvrdilo. Šaty nejsou, ale kdo by je také na konci září chtěl (když nejede na dovolenou do Tuniska)?! Jinak je hadrů v obchodech plno. I v těch větších, nadměrných velikostech se dá vybrat. Ne však na mě. Respektive džíny se mi sehnat nepovedlo...


Kdo někdy zkusil sehnat nějaký pěkný obleček ve větší velikosti, tak mi potvrdí, že je to úkol nelehký, ale zdaleka již ne tak nadlidský jako v minulosti. Krom těch džínů já osobně nemám žádný problém, vlastně věřím tomu, že i ty se mi nakonec sehnat povedou. Je třeba obcházet obchody a okukovat, co mají nového a zkoušet a zkoušet. Zvlášť v případě tohoto kousku oblečení, který musí dokonale padnout, nedoporučuju objednávat je přes internet či vybírat z katalogu nějaké zásilkové firmy...

Kam tedy pro plus-size oděvy zajít, když pominu místní obchůdky pro boubelky a XXL ladies, které jsou v každém větším městě? Pokusím se těch pár řetězců, které větší oděvy nabízí, zrekapitulovat a přidat vlastní zkušenosti...

Tesco - má osobní slabost, miluju F&F a miluji Tesco výprodeje, protože pak se ty jejich hadříky dají sehnat doslova za pár korun; navíc jsou originální a přesně v tom stylu, jehož jsem vyznavačkou - díky Tescu za všechna má barevná trička (s Minnie Mouse, Cat Woman, Betty Boop nebo Sylvestrem - Tweetyho jsem stále nesehnala!), díky za nové vůbec ne usedlé halenky (jednu černou a jednu fakt holčičí červeno-růžovo-modrou kostičkovo-kytičkovou), prostě díky za většinu mých topů... bohužel džíny k nim stále nemám... :/
s odstupem času: F&F už není, co bývalo... :(

KIK - nespočet levných (a dle mého ne úplně kvalitních) hadříků, velký výběr fakt velkých riflí, ale i ty mi jsou přes boky jaksi velké (leda, že bych přikoupila nějaké vycpávky na pozadí); svého času tam měli i slušný výběr punčochového zboží, což mi připomíná, že bych potřebovala nové černé punčocháčky, a úplně nejraději si tam kupuju spodní kalhotky - osvědčený oblíbený střih a kvalitní bavlna s elastanem a s obrázky (!)... :)

Marks & Spencer - můj nejnovější objev co se obchodů s (nejen) plus-size módou týká, originální kousky v mnoha barvách a překvapivých střizích (a nejen oděvy, ale i koutek s potravinami stojí za návštěvu ;) ), bohužel trochu dražší, přesto Vás některá cenovka může překvapit i příjemně - ta z výprodejového koutku samozřejmě, ale třeba ani ty dvoje manšestráky, co jsem tam koupila, vůbec nebyly drahé... a to nemluvím o tom příjemném překvapení v podobě manšestráků, o nichž jsem dlouho snila, ale teď chci ještě ty džíny... ;)

C&A - tam jsem si jednou koupila riflovou bundu a už pár let ji nosím (hodně nadčasový model! :) ), ale jinak jsem si tam mockrát nevybrala, ani ty kýžené džíny tentokrát... :/

Takko - už několikrát jsem tam zašla a v to, že tam na ramínku budou vyset ty vysněné kalhoty, jsem znovu a znovu doufala, protože jsem odtud již nejedny džíny měla, leč tentokrát také nic (vůbec mám dojem, že celkově ta nabídka tam už není tak rozsáhlá a kvalitní jako bývávala) krom jedněch, které mi krásně seděly, ale bohužel mi byly krátké... tak třeba příště?

H&M - asi ne ve všech prodejnách, ale tam co chodím já mají koutek se značkou BIB (big is beautiful) a že už jsem si tam pár beautiful kousků, nikterak drahých, vybrala... džíny jsem tam zatím nehledala...
s odstupem času: BIB už není BIB, ale H&M+, žel vůbec to neznamená, že by měli něco (s)nového

Ulla Popken - v Liberci nově otevřený obchod, do kterého jsem se při první příležitosti zašla podívat a ač normálně preferuji samoobslužné nakupování oděvů, tak mi zde ani nevadila ta dokonale proškolená prodavačka, jež za mnou lezla do kabinky (asi jsem byla ve zvláštním rozpoložení, protože mi ani nevadilo, že tam na mě koukala zpoza závěsu zatímco jsem tam stála ve vytahaných kalhotkách a modrých proužkovaných ponožkách - jiné čisté jsem doma zrovna neměla - a to nemluvím o neoholených, přesněji řečeno chlupatých nohách) a nosila mi nové a nové džíny (však to její posluhování bylo v ceně těch kalhot!) - ty jsem samozřejmě ani tam nevybrala a jinak jsem se tam nestačila pořádně porozhlédnout, protože kdyby mi ještě začala doporučovat nějaké topy, tak bych snad neodešla nikdy...

Nákupní odpoledne zůstala bez výsledku, naštěstí zatím můžu chodit v těch manšestrákách a k tomu nosit všechna ta barevná trička co mám. Ale k těm nových halenkám a zvlášť k té černé bych chtěla úplně normální modré, možná trochu ošoupané džíny! Takové které bych zase mohla nosit do roztrhání (všechny ty, které mi po prodělané záhadné nemoci nebyly moc velké jsem už roztrhala)...

Že toho tentokrát nechci tam moc? :)))


s odstupem času:
Seznam obchodů s xxl ženskou módou doplňuji ještě o Lindex a KappAhl.
V prvním se si vybrala tričko (ne však obrázkové, jak já to mám ráda, ale bez potisku, však už jsem v letech, kdy bych se těch obrázků na tričkách mohla vzdát, ne? :D ), ale nabídka čítala i džíny, po kterých už netoužím, svetříky... uvidíme, zda to do příště nějak obmění a nadchne mě něco jiného. Třeba ve výše zmiňovaném H&M se ten sortiment příliš neobměňuje, takže mě nebaví chodit se tam dívat stále na totéž. Co se cen v Lindexu týká, jsou celkem rozumné (tričko stálo tři stovky).

Z KappAhlu jsem po první návštěvě nadšená. Ceny trošku vyšší, ale dá se využít různých klubových nabídek... a nebo si vybrat něco ve výprodeji. Třeba ty mé sukýnky jedna za stovku a druhá za stopade jsou úplně super! :))) To jsem jim odpustila i cenu té tuniky, kterou jsem musela mít též! Jinak výběr džín, triček... Do toho jejich klubu mě nalákali, tak tam jistě ještě zajdu. :)

Doufám, že se nabídka se ženskou nadměrnou módou se bude jen a jen rozšiřovat, takže se bude rozšiřovat i tenhle seznam...


Ne, nebojte, nahá chodit nebudu, ale ta fotka se mi svým způsobem líbí a je velmi symbolická.
The Full Body Project hledáčkem Leonarda Nimoye

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka