Radost ze života

Často se mi zdá, že mi chybí a že bych jí potřebovala víc. Když se nad tím ale zamyslím, je toho ale tolik, co mi dělá radost...

Když mi nějaký sympaťák přidrží dveře. Když si prohlížím fotky z vydařené dovolené u moře. Když se mi povede někoho překvapit. Když mě někdo za cokoliv pochválí. Když si vzpomenu na důvod té mé sladkobolné nálady. Když si při nákupu přihodím do košíku něco dobrého. Když si můžu celé hodiny číst. Když ucítím vůni, se kterou si pojí nějaká vzpomínka. Když přijde složenka s přeplatkem od ČEZu. Když na podzim kvetou šípky...



Když se na mě někdo usměje. Když se zachumlám do čerstvě povlečeného ložního prádla. Když z rádia zaslechnu oblíbenou písničku. Když se ráno probudím a venku svítí sluníčko. Když někomu udělám radost. Když mě po výletu bolí nohy, ale můžu si říct, že to za to stálo. Když se s přítelem spontánně chytneme za ruce. Když si v neděli po obědě pustím pohádku v televizi. Když si můžu jen tak lehnout do trávy. Když se v závodce výjimečně povede dobrý oběd. Když se se snídaní vrátím do ještě vyhřáté postele. Když vdechnu voňavou horkou páru z právě uvařeného svařáku. Když se mi za západním oknem začne odehrávat nádherná večerní podívaná. Když náhodně někde vidím fotku místa, kde jsem byla. Když si po probuzení pamatuju ten hezký sen, který se mi zdál. Když fouká tolik, že drak hezky lítá. Když mi přijde milá SMS. Když sedím v autobuse, který jede do Prahy. Když se s někým můžu smát. Když mám konečně vyprané své oblíbené obrázkové tričko. Když si můžu vybrat přesčasy a jít z práce o hodinu nebo dvě dříve než obvykle. Když mi poštou přijde to, na co dlouho čekám, nebo něco milého nečekaného. Když je venku letní přeháňka, do toho svítí slunce a na nebi se objeví duha. Když mi někdo poví nějaké tajemství. Když se mi povede napsat krátká storka, která se někomu líbí. Když vím, že mám pravdu, a někdo mě přesvědčuje o opaku. Když se mi povede vyhrát nějakou hru. Když potkám chlapa, který se mi líbí. Když po dlouhém dni odemykám dveře od bytu. Když někam odjíždím a někdo mi mává. Když v bazénu najdu volnou plaveckou dráhu, nikdo se mi tam neplete a můžu se držet té černé vydlaždičkované čáry na dně. Když dostanu od muže jen tak nějakou maličkost (naposledy to bylo perníkové srdíčko). Když si udělám pořádek ve špajzu a vše tam mám krásně srovnané. Když strávím čas s někým milým. Když je mi vedro a najdu způsob, jak se zchladit. Když sedím v autě, řídím a někam jedu, aniž bych tam zrovna spěchala. Když mě obejme nebo políbí na čelo můj muž. Když si plánuju, jak strávím dovolenou nebo víkend, a mám spoustu nápadů. Když si koupím novou knihu, ale klidně může i "stará" z antikvariátu. Když se mi bytem line vůně čerstvě upečeného chleba. Když mi někdo řekne, že mě má rád. Když se mi líbí boty v obchodě, mají moji velikost a perfektně mi padnou. Když je teplý letní večer a na nebi svítí hvězdičky. Když někomu uvařím a jemu to chutná. Když si s někým můžu bezstarostně povídat. Když můžu s někým posedět i jen tak bez povídání. Když si zapálím svíčku, když je večer brzo tma. Když na jaře můžu přestat nosit bundu. Když po kapsách najdu dost drobných, abych si mohla koupit horkou čokoládu z automatu. Když píšu článek o všech těhle radostech.

... a určitě bych mohla pokračovat dál. Jako celek to nevypadá ani trošku zle. To vše dohromady je zdrojem nemalé radosti. A určitě to vše je i základem pro radost ze života.


Pro twitter pozitivní doporučuji přidat ke sledovaným @vsedniradosti, které mi byly inspirací k tomuto článku a které Vám pravidelně připomenou mnohé další radostné maličkosti... :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka