O mé nespavosti a českém zdravotnictví

Stárnu. Nespím, každý týden chodím k nějakému lékaři a polykám několik druhů pilulek, mimojiné na tu nespavost. Mám sklerózu, takže je polykat zapomínám. A konečně jediné téma, o kterém jsem schopná hovořit (v tomto případě se rozepsat) je můj vlastní zdravotní stav, případně stav českého zdravotnictví... :)


Léta jsem se lékařským ordinacím vyhýbala a chodila jen na zdravotní prohlídky nařízené zaměstnavatelem a proto, když jsem asi před měsíce chtěla navštívit svou lékařku, otázala se mě zdravotní sestra hned po pozdravu, jestli si jdu zase vypůjčit svou zdravotní kartu (rozumějte prázdné desky nadepsané mým jménem). Podivila se tomu, že tentokrát nikoliv. A od té doby k nim chodím co týden a stejně si se mnou neví rady.

Na první stížnost, že nespím, se lékařka trochu zdráhala předepsat mi hypnotikum. Na podruhé, když jsem nedobře spala už skoro měsíc, mi krabičku čítající deset pilulek předepsala. Jak jsem se bála tu první pilulku spolknout, zvlášť poté co jsem si o preparátu hezky početla v internetových diskuzích! A jak krásně jsem se po měsíci po pilulce vyspala! :)

Asi není dobré navyknout si na umělý spánek, také proto noc co noc zkouším usnout přirozeně. Ta včerejší vypadala asi takhle:
21:00 Uvařila jsem si hrnek čajové směsi pro lepší spánek.
22:00 Relativně unavená uléhám s myšlenkou, že spánek se jistě dostaví.
23:00 Po hodině převalování se a neustálého odhánění myšlenek, mimojiné na dnešní návštěvu zubaře, si říkám, že ten spánek přece musí přijít! Pilulku stále ignoruju.
00:00 O půlnoci bych ji už ráda spolkla, ale vzhledem k rannímu vstávání a potřebě toho, abych byla svěží, stále odmítám.
01:00 Pak jsem ji spolkla, čas ranního buzení o hodinu posunula a konečně usnula.
06:00 Budíček! Vyspalá tak napůl a po pilulce omámená se vyprávím do práce, podotýkám že vozem a že užívání hypnotik se s řízením motorových vozidel příliš neslučuje...

Řekla bych si, že dnes by mi to spaní mohlo jít po včerejším nedostatečném spánku, ale asi bych dopadla jako včera. Takže ji spolku hned večer. Přesto: nemáte někdo osvědčený babský recept na nespavost?

Co se té návštěvy u zubaře a stomatologie všeobecně týká, tak nic revolučně nového během těch více než deseti let, co jsem si do pusy odborníka nahlédnout nenechala, nevymysleli! Nedělalo mi to dobře úplně stejně jako před lety, jen mi byl tentokrát doporučen velmi hodný doktor, který měl se mnou velmi mnoho trpělivosti. Asi k němu za půl roku nepůjdu tak rozklepaná!

Za dva týdny mě čeká návštěva ordinace internisty, kam mě posílá má praktická lékařka nevědouce si se mnou rady, i když po těch prášcích na spaní, která mi předepsala, je mi o mnoho lépe. Nicnéméně není to řešení. A tak mi zbývá ještě dva a půl týdne čekání na vyšetření. A doporučení lékařky? Buď to čekání vydržet a občas trpět nebo si zavolat rychlou, protože to pak jsou všechna vyšetření raz dva... :/

To je české zdravotnictví.
Pokračování bych si klidně odpustila... :(

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka