O mé nešetrnosti

Konečně mám zase své auto! Netušila jsem, jak jsem na něm závislá, než jsem bez něj teď strávila víc než týden! Jak jsem jinak šetrná, tak na některých věcech nešetřím - a právě benzín patří poslední dobou mezi ně - respektive v některých věcech na sobě prostě šetřit odmítám.

Nemyslím si, že jsem za svou práci nějak nadprůměrně finančně ohodnocená. Spíš podprůměrně ve srovnání s průměrnou mzdou, ale nestěžuju si. Odmala mě vedli k šetrnosti, a tak rozhodně nestrádám. Za nesmysly peníze nevyhazuju, nějakou radost si občas dopřeju, cokoliv potřebuju - což není žádný extra luxus - na to mám...
Poslední dobou jsem navíc došla k závěru, že vyloženě šetřit nemám nač. Takže si občas trochu luxusu dopřeju.


Jedním z nich jsou třeba ty časté cesty vozem, přestože na autobus mám velmi výhodný roční kupón. Jenže cesta busem do práce trvá dvakrát tak déle díky přestupu a nenavazujícím spojům, takže si raději koupím ten benzín, než abych ráno mrzla při dlouhém čekání, zvlášť když navíc každé druhé ráno jezdí řidič, který si u mě vysloužil přezdívku "masový vrah" (on tak prostě vypadá!). Tohle nemám zapotřebí.
Ten týden užívání hromadné dopravy mi opravdu stačil! Ale jinak díky zbylé cestující veřejnosti, že to všechno snáší a že mě živí! ;)

Nechodím do knihovny. Nevím, proč jsem tam vlastně přestala chodit. Každopádně stále ráda čtu a knihy nejsou vůbec levnou záležitostí. Ovšem ta radost odnášet si z knihkupectví vyhlédnutý titul a to vědomí, že je jen váš, je k nezaplacení! :)
Jako ta, která byla vedena k šetrnosti, často chodím i do Levných knih. A za sedm, dvacet, maximálně čtyřicet devět si pravidelně nějakou vyberu... což mě přivedlo ke zjištění, že ne každá kniha se dá přečíst... :/

Krom domácího internetu mám předplacený i mobilní internet. Chtěla jsem to jen zkusit a pak jsem zjistila, jak je úžasné přečíst si mail hned, jakmile přijde, nebo si ve volných chvílích číst na twitteru... no, a už na tom mám asi závislost! :)))

Nakupuji na Slevomatu a podobných serverech. Nakupuji věci, respektive služby, které bych si jinak nekoupila. Nešetrné! Ovšem tolik se u toho ušetří! :D Naposledy jsem si koupila dvacet vstupenek do bazénu za cenu necelých čtyř vstupenek. Jo, budu chodit plavat! :) Krom toho mám v kabelce ještě jeden voucher na výstavu a jeden na džusy z čerstvého ovoce... prostě je nešlo nekoupit! :)))
Navíc na těch šťávách z džusbarů i tak ujíždím! I přes jejich ceny!

Stále neumím nakupovat. A to je asi to nejnešetrnější, co páchám. Mám dojem, že až příliš často se mi stává, že vyhazuji tu nespotřebovaný tvaroh, tu prošlý sýr a pak zas nahnilá rajčata. V obchodě mám pocit, že ty věci nutně potřebuju (zvlášť jsou-li v akci! :D ) a doma skončí v lednici, což by nebylo špatné, kdyby tam neležely bez povšimnutí dlouhé dny.
Je zajímavé, že když si nutně musím koupit třeba čokoládu, tak nikde dlouho neleží! :D Jak dlouho mi asi vydrží ta hořká čokoláda plněná mousse au chocolat, kterou jsem dnes koupila v Lidlu? Chutná fakt luxusně... :)))
V nakupování se prostě musím ještě hodně lepšit!

Naštěstí i po tom všem zůstatek na mém kontě nevypadá zle (a to máme teprve před výplatou! ;) ), bohužel ne vše se dá za peníze koupit...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka