Labyrintárium Loučeň

Objevila jsem ten správný druh výletů pro mě a přítele, kterému se pěší turistiku marně snažím přiblížit již léta. Webové stránky věnované zajímavým výletním cílům toto nazývají "vhodné pro rodiny s dětmi", to znamená, že někam vyrazíme, on se moc nenachodí a já se vyblbnu! :))) Jako v neděli v loučeňském labyrintáriu...

P1000802
P1000862


V tamním zámeckém parku je vybudována desítka labyrintů a bludišť. Vrátila jsem chytřejší o poznání, co odlišuje jedno od druhého, tak o toto obohatím i Vás. Bludiště skýtá záludnosti v podobě rozcestí a slepých uliček a cestu k cíli je třeba v něm hledat, labyrintem vede cesta jediná většinou náležitě spletitá... ;)

Možností na výrobu labyrintu či bludiště je mnoho. Já si zatím jen maluju na papír, jaké bych si na zahradě postavila. Ano, tak mě to nadchlo! Může být z kamene...

P1000832

... nebo třeba ze stromků.

P1000786

Jen bych si na správné bludiště představovala něco trochu vyššího, protože vykukujíc nad špičkami stromu nebo dřevěnými stěnami měla jsem částečně přehled o tom, zda mířím správným směrem. Přesto jsem občas trošku bloudila... :)

Tudy cesta nevede...
P1000781
... a zde si račte vybrat tu správnou! ;)
P1000824

Naštěstí jsem nikdy úplně nezabloudila, a tak jsem se dál a dál mohla vydávat novým dobrodružstvím, které loučeňský park nabízí. Stejně jako všechny ostatní děti, které tam všude pobíhaly! :D

P1000872

Jeden chlapeček mě dokonce považoval za parťačku a radil mi, kudy vede cesta, a doporučil mi, ať moc neběhám, abych neupadla... :D

Však na tom provazovém bludišti to bylo docela vo hubu! ;)

P1000814

Pokud Vás tip na výlet - s dětmi i bez dětí - zaujal a ptáte se, jaká jsou další bludiště, nebo Vás zajímá cokoliv jiného, tak nakoukněte na webové stránky loučeňského zámku. Osobně vřele doporučuji - pro ten zážitek sám o sobě i pro krásu tamního parku. Prosluněné palouky a čarovná zákoutí přímo lákají k romantice! Poslední dobou jsem již několikrát přemýšlela nad piknikem v trávě a v zámecké zahradě by to bylo stylové! Jen by mi vadily všudepřítomné davy lidí, takže si to nechám na jindy a na někde jinde...

P1000787

Myslím, že i z těch fotek je cítit jaro v rozpuku vzhledem k všudepřítomné svěží zeleni. Popojeli jsme pár desítek kilometrů na jih a rozdíl byl vskutku markantní, na plně rozkvetlé třešně si tady u nás budu muset ještě chvíli počkat, ale tam...

P1000843

Krása!

A na závěr ještě něco pro Vás. Prstový labyrint, poslední zastavení v labyrintáriu určené pro ty, které už bolí nožky... v tomto případě pro ty, které už nebaví číst... :)
Jen si vyzkoušejte, kudy vede spletitá cestička do středu! Ale neupatlejte si monitor! ;)

P1000856

To jsem na Vás hodná, že jsem Vám s sebou nepřivezla bludiště, co? :D

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka