Francouzská hudba v obrázcích a nejen v nich

Že nadpis zní nelogicky? Zní. Ale svého času, když jsem ještě doma neměla internet a u počítače v práci zase repráky, tak jsem si hudbu vybírala jen podle toho, jak se mi líbilo zpracování obalu na CD... a fakt je, že tahle metoda většinou fungovala! :)

mylene farmer et seal

I kdybych nevěděla, že Mylène Farmer mě svou hudbou neumí stoprocentně oslovit, tak ani podle tohoto obrázku bych po albu "nesáhla" všema deseti, jen bych ho imaginárně obracela v rukou a zkoumala... a to i přestože se mě právě tenhle výjev, který zvolila na singl se Sealem, velice líbí. Ale ten mě spíš oslovuje z toho důvodu, že mám tak nějak slabost pro dvojice na první pohled zcela odlišných osob - black & white, pán v nejlepších letech & slečna sotva dospělá a tak...


Mylène Farmer & Seal




carla bruni
Přítomnost zpěvačky - nevím proč, ale ženské hlasy mému uchu zní libozvučněji - s kytarou jsou obvykle neklamnou známkou toho, že se mi album prostě bude líbit... však ta kytara mnohé písně také doprovází.

Na obálku tohoto CD se se svou kytarou v důvěrném objetí nechala zvěčnit Carla Bruni dávno předtím, než se z ní stala první dáma Francie. A ten její zasněný výraz je pro mě charakteristický! V titulní písni Quelqu'un m'a dit zpívá o tom, že ji někdo řekl, že on ji ještě miluje a ptá se, zda je to ještě možné... což je mně blízké jakbysmet.

Carla Bruni - Quelqu'un m'a dit

zoe avril

Do oblečku ozdobeného kytarou a veselými malůvkami - to vše sladěné do celkově hravého obrázku - se může obléknout jen velmi hravá hudba velmi hravé interpretky...

... a tou Zoë Avril bezpochyby je! Bohužel na prádelní šňůru se zatím nechala zavěsit pouze jedinkrát - a to na tomto jejím debutovém a zároveň zatím posledním albu.


Zoë Avril - Il veut une poupée



olivia ruiz
olivia ruiz
A další veselé obálky s vyobrazenou interpretkou graficky doplněné tak, aby vytvořily ideální vzhled, který vypoví mnohé o hudbě na nosiči uvnitř se skrývajícím. Vlevo se na Vás směje a vpravo již trochu zvážněla Olivia Ruiz, další z představitelek hudebního stylu nouvelle varieté française, jehož jsem vyznavačkou... :)



amelie les crayons
amelie les crayons
Společným prvkem těchto dvou alb je nejen Amélie-Les-Crayons a její kouzelná hudba, veselé všude rostoucí kvítí, ale i Samuel Ribeyron, který je autorem těchto nádherných coverů. Podle mě se mu moc povedly a doporučuji kliknout na odkaz pod jeho jménem, který Vás zavede na jeho blog a můžete si prohlédnout jeho další práce, nebo jeho jméno zadat do jakéhokoliv vyhledávače obrázků... případně na webové stránce Amélie-Les-Crayons v sekci bonusy zvolit některý z úžasných wallpaperů; osobně doporučuji tento - opět jeden velmi rozporuplný a přitom tak krásný pár! :)

Volba takto něžného kabátku pro hudební nosič je mě mnohem bližší než úvodní polonahá Mylène, kterou bych v rukou jen rozpačitě otáčela. Narazit na tyhle alba v nějakém obchodě s hudbou chtěla bych je vlastnit i pro ty nádherné obrázky!

A samozřejmě pro nezaměnitelnou hudbu (na jejím webu je ke stažení i několik velmi milých vyzvánění pro mobilní telefony):

Amélie-Les-Crayons - Elisabeth


Pop du France

Jak jsem řekla, mému uchu lahodí spíš ty ženské hlasy, takže tato poslední kompilace mě nezaujala ani tak díky obrázku, ale díky obsahu obrázku. Samé ženské tam jsou a samé ženské tam i zpívají, mimojiné i výše jmenované... v případě zájmu nakoukněte na tuto stránku, kde jsem toto album dnes našla a stáhla já... mám pocit, že je to pravděpodobně čísi soukromý výběr, než oficiálně vydaná kompilace. Ale že se mi ten někdo přesně trefil do mého hudebního vkusu! :)

Příjemný poslech, inspirovali-li jste se, a kdyby ne, tak doufám, že Vás alespoň zaujala nápaditost tvůrců přebalů hudebních nosičů... :)))

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka