Moje roční období

Mám příjemnou novinu! Za týden začíná jaro! :) Letos tento okamžik nastane přesně 20. března ve 23:21 a od té chvíle nám sluníčko bude jen a jen blíž... hurá!!! :)
Čím jsem starší, tím hůř ty zimy snáším a tím větší radost z jara mám... a konečně se to blíží! :)))
A pak se hned zase začnu těšit na léto! ;) :D

Každé období s sebou nese něco typického, něco na co se těšíme nebo na co vzpomínáme, něco co si s tím daným obdobím neomylně spojujeme... a takhle to mám já:


Jaro

.
.
první jarní deštík, který smyje trochu té zimní špíny, zazelenání se a rozkvět luk, bolavé nohy z prvního výletu, chuť špekáčku pěkně vypečeného nad ohýnkem, odhození bund, svetrů a mikin, víc výletů a užívání si prvních teplých večerů, první plavecká tempa v přírodních vodách

Léto

.
.
chuť třešní a hned vzápětí jahod rostlých na sluníčku, vůně oleje na opalování a věčně mokré plavky, nenáviděné tropické noci, příjemně svěží chladivá rána a radost z ponoření se do studené vody po dlouhém dni v rozpálené kanceláři nebo z krátké letní přeháňky, dovolená, kemping, hřích v podobě voňavých doutníků

Podzim

.
.
chytání posledních teplých slunečních paprsků během babího léta, sbírání a louskání ořechů a oříšků, výlety, brouzdání se spadaným listím, zvuk kapek podzimního lijáku dopadajícího na parapet, u kterého se tak krásně usíná, a úžas nad první sněhovou vločkou...

Zima

.
.
... následovaný logickým rozladěním z tou hnusnou břečkou rozmáchaných bot, vzpomínka na neopakovatelnou dětskou radost nad poprvé rozsvíceným vánočním stromkem, radost z mrazivých slunečných dní, praskání dřeva v krbovkách, popíjení svařáku a vyhlížení jara, neskutečná radost z prvního "jarního" kvítka

A co Vy?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka