Neskutečně návykové čtení

Znáte Snoopyho? Tedy krom toho, že si umíte představit, jak tenhle slavný pejsek vypadá, znáte jeho příhody, příhody jeho páníčka Charlieho Browna a dalších jeho malých přátel? Já jsem si Snoopyho donedávna uměla jen představit - jak by také ne, když ho mám na několikero kalhotkách?! :))) - ale pokročila jsem a seznámila se s hrdiny Charlese M. Schulze blíže...


Dlouho se mi nestalo, že bych nějakou knížku hltala tak jako Snoopyho. Naposledy možná Urbaníkové Všechno nebo nic, ale s tou jsou komiksové stripy o Peanuts, tedy partičce dětí kolem Snoopyho, vcelku nesrovnatelné. Sama bych si tu první a pak tedy ani tu druhou knížku asi nekoupila, pouze jsem ji v knihkupectví váhavě držela v rukách a listovala jí, ovšem M. se rozhodl, že mi Lásku podle Snoopyho koupí k svátku... a pak už jsem si k ní ten Svět podle Snoopyho musela dokoupit, protože mi Láska podle Snoopyho a ty krátké komiksové příběhy v ní prostě nestačily.


Snoopy, mimochodem v obou knihách se můžeme přesvědčit, že výrazný spisovatelský talent, sice může být názoru, že knihy nejsou všechno, ale osobně si bez knih a teď i bez těchto dvou úžasných titulů neumím svět představit.

Čím mě ten komiks tak dostal? Specifickým humorem, tím, jak i do čtyř obrázků je možné dostat zajímavý příběh, a v neposlední řadě tím, jak mi ty příběhy jsou blízké. Úplně jsem se viděla v Charlie Brownovi, který zamilován do malé zrzečky neustále přemítá, jaké by to bylo, kdyby se zrzečkou mohl posvačit, promluvit s ní, prostě se k ní jakkoliv přiblížit (mé vlastní storky se od těch Chuckových líší jen tím, že v mém případě je to většinou prošedivělý chlap! :D ).


Tenhle titul sice v knize mají v dětském oddělení, ale rozhodně je to čtení pro všechny věkové kategorie. A myslím, že by mohl oslovit i ty, jež nejsou až tak úplně skalními milovníky knih - třeba z důvodu, že jsou ty knihy plné obrázků - prostě komiks! :) - nebo že je můžeme kdykoliv odložit a kdykoliv později se k nim zase vrátit. Vztahy mezi několika málo protagonisty pochopíte již na začátku a ty jednotlivé kratičké storky na sebe navazují jen volně...


Ten humor miluju, i když je svým způsobem nahořklý, ale ty storky mají pro mě prostě neuvěřitelné kouzlo!
Dobrou zprávou závěrem je, že se připravuje další výběr stripů - tentokrát s názvem Můj ty smutku! Určitě si nenechám ujít ani ten... ;)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka