Jak jsem kupovala knihu

svět mi je dlužný
Jsem už taková; nevydržím dlouho čekat. A stejně tak, jako jsem se vydala zakoupit Vieweghovu Biomanželku hned první den, co vyšla, chtěla jsem co nejdřív koupit i Svět mi je dlužný, v jehož případě je má netrpělivost snad ještě větší než u té Biomanželky. Možná si ještě vzpomínáte na mé nadšení z evitovek...

S nákupem Viewegha nebyl problém. Měli na něj velký plakát ve výloze a v knihkupectví byla Biomanželka snad na každém volném rohu. Eva Urbaníková asi tak moc nefrčí...

Kniha vyšla minulý týden, tak jsem se pro ni v pátek vydala.

Velké okresní město, velké knihkupectví - na mou otázku prodavačka bez váhání dojde k regálu a předčítá mi ze hřbetů knih: "Od Urbaníkové tu máme jen Všechno nebo nic, Stalo se mi všechno a Příběh pokračuje."


Totéž okresní město, další velké knihkupectví - opět se po knize ptám a prodavačka opět ví, kam se podívat a ukazuje mi tytéž knihy, co ta předchozí: "... ale ty už asi máte."

Mám. Chybí mi Svět mi je dlužný!
A dnes jsem znovu dospěla do stádia, kdy jsem měla pocit, že bez něj už déle nevydržím.
Tím největším impulzem vlastně bylo, že padla má zítřejší cesta do krajského města, kde by ji měli určitě!

Malé okresní město, docela velké knihkupectví - prodavačka k regálu ani chodit nemusela a od pultu a z hlavy se mi dostalo odpovědi: "Ne, tak tu ještě nemáme."

Totéž okresní město, malé knihkupectví - pan prodavač, který se tvářil, jak bych ho právě požádala o deset deka vysočiny: "A co to je?"

Malé město, jediné knihkupectví, nevelké nemalé - opakovala se situace podobná těm z velkého okresního města, prodavačka hned věděla, do které police sáhnout a... neměli ji tam také!

Vlastně jsem se do toho posledního knihkupectví vydala jen proto, že hned naproti je cukrárna. Když nebude kniha, koupím si alespoň pařížský dortík. Ale i ty dortíky došly a nebyla ani alternativa v podobě větrníku. Knihu nemám a ještě jsem musela vzít za vděk laskonkou.

Ale já se nevzdám! Kniha bude!
Jen doufám, že až ji seženu, bude tomu vynaloženému úsilí odpovídat i následné nadšení... ale Urbaníková snad nezklame! :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka