Má (zatím) skromná sbírka starých francouzských pohlednic

Pokochejte se mým loňským vánočním dárkem. Ne, že bych ujížděla na fialové, ale ty pohlednice jsou dokonalé...
staré pohlednice

Jistě by bylo romantičtější obdržet takové psaníčko od milovaného muže poštou a na něm nějaký milý vzkaz, ale jsem ráda, že tyhle pohledy mám i bez toho. A i s tím, že krom jediné nepoužité, jsou všechny ostatní popsané; vlastně je mi líto spíš to, že po více než osmdesáti letech jsou ta psaníčka místy nečitelná. I tak se dá mnohé domyslet...

Ovšem jeden by čekal, že na tak romantické pohledy se píšou i romantické texty, ale není tomu tak!

Na té vpravo nahoře se píše: Nejprve přijmi ode mne srdečný pozdrav a vzpomínku. Pohled, který jsi mi zaslala, jsem obdržel, ale příliš mne nepotěšil, proč víš lépe než já. Dík za něj. Pozdravuj ode mne ty tvé přítelkyně. K. (2/12 1929)
Zkouším si představit ten příběh; co všechno mu mohla slečna Zděnka napsat?

Na té krásné vpravo dole: Aničko! Srdečný dík za Váš dopis. Byl jsem potěšen, že není pravdou to, co jsem si myslel. Píšete, že jste mi psaly s Blažkou. Neobdržel jsem ještě nic. Možná, že to leží v Trhanově, ačkoli mi již jiné dopisy zaslaly sem. Jsem ještě stále v nemocnici a možná, že si zde ještě pobudu. Jak daří se Vám? Jest Vám již dobře? Přeji Vám brzkého uzdravení. Příště toho budu psáti již více. S pozdravem M. Hanák (27/2 1928)
Co si M. asi myslel a slečna Anička mu to vyvrátila?

Jen jediný je adresován muži - ten vpravo je pro pana Václava: Pozdrav a stálou vzpomínku na Vás zasílá Z. Bude-li Vám to možné, přijďte v Sobotu na Proseč.
A k tomu romantický citátek: Krásná je příroda, ale ne v zimě, krásné je milovat, ale upřímně.

Hmmm... stále trvám na to, že tahle doba, kdy pánové posílali slečnám psaníčka a naopak, musela být kouzelná. To už se nevrátí, gentlemanů je nedostatek, i když občas na nějakého narazím (a jihnu), a ani ten jeden pohled, který jsem si od mého M. vyžádala, až teď pojede na dva dny na výlet, to nezachrání. I tak ale doufám, že nezapomene. Raději mu s sebou dám Fifinku... :)))

A sama napíšu Ježíškovi o další krásné staré (francouzské) pohlednice.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka