Filmové inspirace (režie: Jean-Pierre Jeunet)

Kolikrát jsem si řekla, že ten a ten film chci vidět, ale záhy jsem na existenci toho filmu úplně zapomněla. Zapomněla bych i na Galimatyáš, kdybych si stránku z novin s reklamou na něj nezaložila do nočního stolku a dnes bych ji zase nenašla. Nakoukla jsem na youtube, jestli by se mi nový film režiséra Amélie z Montmartru líbíl...



Trailer vypadá velice slibně. Decentně fantastický film plný podivných postaviček a k tomu Jeunetův rukopis. Ne nepřipomíná to trochu svět Amélie z Montmartru?


Amélie Poulain je má oblíbená filmová hrdinka - hodná holka, která by se pro ostatní rozkrájela, toužící po lásce (ještě aby mě tyto charakterové rysy neoslovily! ;) ).

Co jsem do dneška netušila je, že Jean-Pierre Jeunet režíroval i můj další oblíbený film s Audrey Tautou (mimochodem to mi připomíná, že nám mém seznamu filmů, které chci vidět je i Coco Chanel s Audrey v hlaví roli) - Příliš dlouhé zásnuby, který jsem tu už také zmiňovala...


Toto trio filmů mě přimělo nahlédnout hloub do Jeunetova díla a zaujalo mě toto video (bohužel sem nejde vložit) z filmu Delikatesy, které Jeunet spolurežíroval. Však i trailer dává tušit, že nás film zavede do dalšího bizarního mikrosvěta jednoho domu...


Režisérovu biografii a filmografii můžete prostudovat na CSFD a nebo se můžete ještě podívat na jeho krátký film Foutaises, ve kterém Dominique Pinon líčí, co má a nemá rád...



Jdu přemýšlet, co mám a nemám ráda já... nebo se podívat po internetu po nějakém tom filmu, který chci vidět... a nebo si možná půjdu pustit Amélii z Montmartru, kterou jsem už dlouhou neviděla...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka