PRANÍ: otázka pro všechny, odpověď pro jednu z Vás...

UMÍTE PRÁT?

Ty zkušené, ať to berou s rezervou, ty nezkušené, ať diskutují! :)
Může se to zdát jako hloupá otázka. Sama jsem se nad tou otázkou pousmála, ale hlouběji jsem se zamyslela...


Do mé červeno-zelené koupelny pořídila jsem pračku ještě před tím, než jsem se nastěhovala. K pračce dostala jsem návod! Tak jsem ho nastudovala, jen některé pojmy z návodu byly mi úplně cizí: odolné tkaniny, směsné a syntetické tkaniny, velmi jemné tkaniny...

Ha! Se speciálními programy má ta obyčejná pračka z letáku PROTON přesně dvacet jedna programů! A k tomu další tři funkce! Záhada i pro dívku s nadprůměrných IQ!

Maminka přece vždycky prala odděleně světlé a tmavé! Takže šup tam se vším tmavým!
Odolné? Moje prádlo přece musí být odolné!!! A čtyřicet stupňů by tomu také mohlo stačit - mně by v tom bylo vedro!!!

A tak jsem se naučila prát.
A zjistila jsem, že všechno moje prádlo až na výjimky je odolné! Jen kdybych o těch výjimkách věděla dřív, než když je pak vyndávám z pračky.

Takže co už jsem se naučila:
Vlněné ponožky opravdu nejsou odolné! A čtyřicítka jim sebere všechnu šťávu!
Světlounce růžová není žádná barva! Měla se tvářit ještě víc bíle a nebyla by teď tak barevná!
A plně narvaná pračka se sice (snad) vypere, ale už nevyždímá. A tak jsem se naučila používat funkci intenzivní ostředění...
Že někdy není od věci přečíst si cedulky na oblečení s informací o údržbě!

Ve své singl domácnosti peru jen pro sebe, vychází to asi tak, že jeden víkend světlé, jeden víkend barevné a jeden víkend tmavé.
Když povléknu svou double postel, tak jedna pračka ložního prádla navíc.
To dávám ven na šnůru a věším ho úplně nejraději.
Ostatní prádlo si dávám doma na sušák a pak nasávám tu vůni aviváže, která se mi line celým bytem - jako zrovna teď...
Vzhledem k mému významnému počtu černých ponožek, maximálně nesnáším rovnání toho tmavého prádla na sušák. Minule jsem neodolala a musela jsem je spočítat - pověsila jsem těch černých ponožek 53!
Ano, byl jich lichý počet. Vůbec to nechápu, dvě ponožky si obléknu, dvě také svléknu a hodím do koše na prádlo. Z koše na prádlo hromadně je přemístím do pračky a následně na ten sušák. Předpokládám, že rozmnožovací schopnost nemají... takže?!

Je to prostě věda!
Každá pračka má návod a každý kus oblečení má cedulku s tím, jak se má prát.
A přesto to není vůbec jednoduché!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka