Meluzína zdarma :)

Rozhodně jsem si ji neobjednala, ani se mě ten kominík neptal, jestli ji chci, ani mě na to neupozornil, že mi ji instaluje do komína, a ani ji nevyúčtoval, takže to asi byla pozornost podniku zdarma...


Přišel minulý víkend, byl celý v černém, jen na hlavě měl bílou čepičku, byl trochu umouněný. Teď přemýšlím nad tím, kde měl schovanou tu Meluzínu, když lezl na střechu, vždyť si s sebou bral jen tu štětku nebo co to na vymetání komína.

Od neutěsněné komínové zděře šly oblaky sazí s pravidelností, jak on na střeše spouštěl tu štětku do komína, a já nemohla nic dělat, tak jsem jen pozorovala, jak se vše v mém před půl rokem zařízeném obýváčku včetně bílé sedačky pokrývá vrstvou černých sazí... přihlížela jsem tomu, nechtíc se v sazové mlze pohybovala a saze vdechovala. Úplně uklidit se mi nepovedlo doteď, nejvíce sazí se usadilo na krbových kamnech a, kdykoliv jsem měla snahu je z nich setřít, tak se pouze znovu vznesly do vzduchu poháněny žárem kamen, ve kterých asi nepřestanu topit do jara, takže mi tu do té doby budou cirkulovat i komínové saze. Ty z nosu jsem už snad vysmrkala, z vlasů jsem je smyla šampónem, zbytek se utopil v pračce...

Po návštěvě kominíka zbylo tedy jen pár sazí na krbovkách... a ta Meluzína v komíně. Předtím jsem ji tam nikdy neslyšela, jsem tedy skutečně přesvědčena, že ji tam uvěznil ten kominík. Kde jí vzal? A proč si vybral zrovna můj komín, aby mi jí tady nechal? Ta Meluzína je mi záhadou...

Jestli jste někdy viděli pohádku Kouzelný měšec, tak tam princ Petr z Horního království převlečený za kominíka Meluzínu z komína vysvobozuje. Teď si říkám, že v tom slově "převlečený" je asi celý můj problém... můj kominík nebyl převlečený, ale skutečný, tak věc se má asi tak, že skuteční kominíci Meluzíny v komínech uvězňují a vysvobodit je musí jiný švarný mládenec... no ale to už jsme tu dvě, co čekáme na švarného mládence :) U mě dnes jeden byl, ale naštěstí jsem ho zajímala víc já než Meluzína... kdyby přišel za Meluzínou, asi bych trošku žárlila :D

Takže vlastně mou skoro sestru Meluzínu žádnému mládenci dát nechci. Dobře, sice mi trošku otravuje život, jak v tom komíně ve dne v noci kvílí, ale nakonec není první - na ledničku v kuchyni, která se také ozývá, kdy se jí zachce, jsem si také zvykla. Budu se s Meluzínou muset smířit, ale jsem taková přemýšlivá a asi mě bude chvilku trápit, proč mi jí tam ten kominík dal... Kdo je ta Meluzína a proč se jí chtěl kominík zbavit? A jak jí do toho komína dostal? Fakt si na to neumím odpovědět...

Budu se o ni zatím starat... Za ten týden s ní už jsem zjistila, že má ráda teplo... stačí ji trošku zatopit v kamnech a hned se uklidní. Kdyby někdo věděl, co jí a co pije, tak mi poraďte, aby neměla hlad a žízeň. Myslím, že to s ní zvládnu... ale až zase přijde kominík, budu o mou Meluzínu mít trošku starost, aby jí neublížil, až bude házet štětku do komína, aby pak znovu nezačala naříkat - to by veškerá má terapie přišla vniveč.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka