Dijonská hořčice

V přihrádce ve dveřích ledničky mám skleničku s dijonskou hořčicí. Když jsem ledničku před chvílí otevřela, přišla inspirace na článek... Hurá! Téma dalšího "francouzsko-ochutnávkového" článku...


Abych se inspirovala, zadala jsem dijonskou hořčici do googlu. Zaujal mě článek s názvem Dijonská hořčice možná míří do Česka, po jehož přečtení jsem se zamyslela nad logikou věci. Potravinářský koncern Unilever v roce 2000 koupil dvě známé značky hořčice - Amora a Maille (musela jsem se jít kouknotu do ledničky, jakou značku mám... je to Amora! ;) ) - teď výrobu ve francouzském Burgundsku, kde se dijonská hořčice vyrábí od roku 1752, částečně ruší a přesouvá na východ - pravděpodobně do Česka, Polska a Turecka. V samotném Dijon jsou... nebo byly dvě továrny, jedna s více než stoletou tradicí. Ty se zavírají úplně! To znamená, že dijonská hořčice, jeden ze symbolů francouzské gastronomie už nebude dijonská, ale istambulská, gdańská nebo varnsdorfská?

Dijonská hořčice - moutarde de Dijon - je známá svou pikantní ostrou příchutí, někdy až silně pálivou. Je vyráběna z hnědého nebo černého hořčičného semene, bílého vína, grapefruitového moštu a další směsi koření. Dijonská hořčice je hořčice pocházející z Dijonu ve Francii!

Takže ani z Instambulu, ani z Gdańsku ani z Varnsdorfa!!!

I obyčejná, natož pak dijonská hořčice si zaslouží lepšího zacházení než jí vyklopit plnou lžíci na papírový tácek ke dvou nožičkám párku! Hořčice je oblíbenou ingrediencí také při vaření... v mém připadě oblíbenou ingrediencí do salátového dresingu. Následuje recept...

(Říkejme mu) DIJONSKÝ DRESING (veškeré ingredience dle chuti...)
K půlce hlávky ledového salátu asi tak půl kelímku kysané smetany (má singl kuchyně se vyžívá ve slově "půl" :) ). Do toho tak lžička dijonské hořčice, trochu soli a pepře a zakápnout citrónovou šťávou. Ingredience smíchat a dle potřeby postupně dochucovat, nakonec přimíchat ten salát. A podávat... Mňam! Jak je to jednoduché, tak je to geniální!!!

Ale až to budete chtít servírovat, nejprve si přečtěte etiketu na Vaší hořčici, abyste neservírovali salát s varnsdorfským dresingem a honosně ho nenazývali dijonským!!!

Bon appétit!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka