Úvodné slová

Otvírám slovenské okénko...
Mám ráda Slovensko. Však jsem se také narodila v Československu. Už když se v roce 1993 z Československa stalo Česko a Slovensko mi to bylo líto a je mi to líto doteď.


Pamatuju si, že v televizi bylo vysílání jak v češtině, tak ve slovenštině. Bez problému jsme rozumněli, ne jako dnešní děti. Snad předevčírem na toto téma přišla řeč s kolegyní a ona si ze mě utahovala: "Že ty vůbec neumíš slovensky?!" Proti tomu jsem se musela ohradit, tedy ne že bych plynně mluvila, ale rozumím bez problému. Dcera mé kolegyně, stejně stará jako já, měla na dovolené na Slovensku problém porozumět... dokonce prý jí museli tlumočit, jak se nechytala.

Vzhledem k tomu, že jsem na Slovensku strávila několik dovolených, tak s porozuměním nemám problém. Když jsem byla malá, tak jsme tam díky podnikovým rekreacím jezdili s rodiči snad každý rok. A poslední dva nebo tři roky jsem se k této tradici opět navrátila. Cesta do slovenských termálů je pro mě synonymem začátku či konce letní sezóny.

Nejpozději za měsíc jedeme zase na jih! Už se těsím! A dám si tam u stánku pravý slovenský langoš! Ty mé domací už nějak nemůžu vidět, ale na ten jejich se těším... a hlavně na tu jejich teplou vodu v bazénu! :) A na to, jak kolem sebe uslyším slovenštinu a maďarštinu... a slunce bude pálit!

Jedna smutná, ale tak krásná slovenská piesnička... Peter Nagy - Kristinka


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka