Mám ráda města

Mám ráda cizí města.
Pro jejich neopakovatelnou atmosféru.

Pro kouzlo bezcílného bloudění v neznámých končinách.
Pro úplnou anonymitu, kterou poskytují.
Pro ten pocit výjimečnosti okamžiku.

Mám ráda města s prostorným naměstím.
S naměstím pravidelného tvaru.
S náměstím, ke kterému vedou uličky ze všech stran.
S náměstím, které není dopravní tepnou.
S náměstím plným obchůdků v podloubí.

Mám ráda města v den jako ten dnešní.
Ulice zalité sluncem, kostelní věže zapíchlé do modré lázně.
Ulice liduprázdné, maximálně s pár lidmi, kteří nikam nepospíchají.
Ulice a ještě menší uličky.
Ulice s krásnými poetickými názvy.

Mám ráda města plná přírody.
Městský park s jezírkem.
Městskou zeleň na náměstí.
Městskou promenádu kolem řeky.

Mám ráda skutečná města a ne ta, která se tak jen tváří.
Města chaotická a nepřehledná.
Města bez náměstí, jen s jakousi hlavní třídou.
Města plná aut nedávajících přednost chodcům na přechodu.
Města komerční, rádoby turistická.
Města, od kterých jsem měla očekávání, ale nesplnila je.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka