Diskriminace singlů aneb zbytečné plýtvání potravinami

Není to tak dávno, co jsem si chtěla koupit mléko. Vzhledem k tomu, že pro mě není nápojem, ale pouze ingrediencí při vaření a nikdy ho nepotřebuju litr, chtěla jsem menší balení. Překvapivě však půllitrové balení tetrapack bylo dražší než to litrové. Které myslíte, že jsem zakoupila?


Ano, v košíku samozřejmě přistálo to litrové... přestože část toho mléka budu donucena spotřebovat jen proto, že po otevření se má během pár dnů spotřebovat - myslím, že co se mléka týká tak třeba palačinky to vždy jistí ;) - nebo ho nespotřebuju a zmizí do nenávratna kdesi v odpadu.

A to je ještě s podivem, že vůbec nějaké půllitrové mléko existuje... no však také měli v celém hypermarketu jen jednu značku půllitrového mléka, litrová balení měli v obalech různých barev a s různými logy mlékaren, ale i za jedno byť předražené buďmě rádi (přestože jsem ho nakonec nekoupila), protože je to známkou toho, že se počítá s někým, komu stačí menší než obvyklé množstí. Ale mají někde půlkilovou mouku, poloviční máslo, půllitrový rostlinný olej, malé balení luštěnin nebo malinkou kysanou smetanu? Zkrátka tak akorát produktu, aby si z něj jeden člověk uvařil a nevytvářely se nežádané zbytky nebo aby ho jeden člověk stihl spotřebovat, aniž by se to zkazilo...

Nic takového, akorát mi to komplikuje už tak nejednoduché nakupování. Jako praktická žena přece nechci plýtvat potravinami. Takže mi fakt nezbývá než načnuté mléko do tří dní spotřebovat, přestože nemám chuť ani na pudink ani na ty palačinky. Navíc, když jsem nucena spotřebovávat jeden produkt, v ledničce tikají hodiny jinému. Takže nejím to, na co mám chuť, ale co jsem nucena připravovat kvůli tomu, že nekoupíte balení pro singl domácnosti, ale nejméně pro tříčlennou rodinu, pokud už to zrovna nejsou výhodná megabalení...

A to je ta lepší varianta. Občas prostě zvítězí ona chuť (v profilu mi asi chybí ještě, že jsem mlsná ;) ), já si dám něco dobrého a odpadkový koš si přijde na své. Jen kvůli tomu, že třeba poloviční kečup, také nekoupíte...

Nechávám rozčilování a jdu si udělát půlku ledového salátu s dresinkem z poloviny kysané smetany zakápnuté půlkou limetky.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V ničem něco

Zase

Jacques Prévert (do třetice) - Jak namalovat portrét ptáka